Uczyć inaczej – dydaktyczna wycieczka studentów pedagogiki do Poznania
Na początku listopada studenci III roku pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej podczas wycieczki do Poznania poznawali możliwości wykorzystania Palmiarni i Starego ZOO do organizacji zajęć dydaktycznych dla przedszkolaków oraz najmłodszych uczniów szkół podstawowych. Palmiarnia Poznańska jest placówką dydaktyczno-wystawową, która w 12 pawilonach na powierzchni 4600 m² prezentuje około 1100 gatunków roślin oraz 170 gatunków ryb w akwariach. Jest to największy tego typu obiekt w Polsce oraz jeden z największych w Europie. Możliwość kontaktu na żywo z egzotycznymi roślinami i zwierzętami daje szerokie możliwości wykorzystania do organizacji zajęć dla dzieci, które mogą stać się niepowtarzalną przygodą. Stare ZOO w Poznaniu to jeden z najstarszych ogrodów zoologicznych w Polsce, którego początki sięgają XIX w. Aktualnie jest to ogólnodostępny park w którym dodatkowo eksponowane są gatunki zwierząt udomowionych oraz niewielkie zwierzęta egzotyczne. Wyjątkową atrakcją tego obiektu jest Pawilon Zwierząt Zmiennocieplnych w którym prezentowane są gady, płazy i ryby w tym zagrożone wyginięciem warany z Komodo. Nauka, zabawa, emocje – tak najkrócej można opisać ofertę edukacyjną Starego ZOO. Studenci z Wałcza zapoznali się możliwością zorganizowania między innymi następujących zajęć dla dzieci: Zielona królewna i rechoczący królewicz, Kozy i koziołki – nie zawsze Matołki, Tajemnice Złotej Rybki, Czy zwierzęta mówią ludzkim głosem, Las i jego mieszkańcy. Pobyt w Poznaniu był również okazją do obejrzenia najważniejszych zabytków miasta znajdujących się na Starym Mieście i Ostrowiu Tumskim. Wyjazd do Poznania zorganizowany przez wykładowców Barbarę Komorowską i Andrzeja Łojewskiego był uzupełnieniem teoretycznych zajęć metodycznych odbywanych przez studentów w trakcie studiów na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna.